informatie bijeenkomst – 7 juli

Bericht van de Begeleidingscommissie Voortraject Nieuwe Kerk | informatiebijeenkomst op 7 juli 2019

Op zondag 12 mei jl hebben wij  aan de hand van panelen  geïnformeerd over de voortgang van het plan “verbouwing nieuwe kerk”. Tijdens die bijeenkomst zijn vele, mooie reacties gegeven. Die reacties heeft de architect, opZoom architecten uit Arnhem, vervolgens verwerkt. Ook zijn de voorstellen van de leden van de werkgroep inrichting en gebruikers meegenomen in de verdere uitwerking van het plan.

Graag willen wij u uitnodigen voor een vervolgsessie en wel op zondag 7 juli 2019, na de kerkdienst in de Diaconessenkerk. Ook dan zullen we aan de hand van panelen laten zien hoe de ideeën verwerkt zijn in meer definitieve plannen.

Nadat wij de plannen op 7 juli aan u hebben laten zien, willen we nog voor de zomervakantie de vergunningen voor de verbouwing aanvragen bij de gemeente Arnhem.

De goedkeuring kan wel tot een half jaar duren. Daarom gaan we ervan uit dat we begin 2020 kunnen beginnen met de daadwerkelijke vernieuwing. Die zal enkele maanden in beslag nemen. Wij hopen de officiële opening op startzondag van 2020 in de nieuwe kerk te kunnen houden.

De komende periode zullen wij u als begeleidingscommissie periodiek op de hoogte houden, via Kerkperspectief, website en/of zondags- & maandbrief, en via bijeenkomsten als deze.

Hartelijke groeten,

Begeleidingscommissie

Dick Appels,  Otte van Zanden, Sergic Davidian, Johan Blokland en Hans Peter van Leeuwen